Znajdź połączenie na naszych liniach autobusowych

Rozpocznij wpisywanie a system podpowie Ci nazwę przystanku.
Jeżeli chcesz poznać rozkład jazdy z Twojego przystanku uzupełnij tylko jedno pole wyszukiwarki i kliknij szukaj.

Szukaj
Masz pytanie o rozkład jazdy, zadzwoń: 774 547 186
Biuro czynne w dni robocze od 9:00 do 17:00
Dzień dobry, jest
17.11.2019
05:30

Regulamin biletów elektronicznych

REGULAMIN KORZYSTANIA 
Z BILETU ELEKTRONICZNEGO (EM-karty)
w Komercyjnych Liniach Autobusowych LUZ Sp. z o.o.*

 * Regulamin stanowi integralną część Regulaminu Przewozu Osób Autobusami Komercyjnych Linii Autobusowych LUZ Sp. z o.o.

BILET ELEKTRONICZNY:

1) Bilet elektroniczny jest kopią biletu papierowego zapisanego na karcie elektronicznej tzw. EM-karcie.

2) EM-karta pasażera jest plastikową, zbliżeniową kartą chipową zawierającą wszelkie informacje dotyczące jej posiadacza (dane pasażera, nr biletu oraz trasę przejazdu).

3) Prawidłowo zaprogramowana i odczytana przez bileterkę karta uprawnia do przejazdu autobusami kursowymi naszego Przedsiębiorstwa.

4) EM-kartą może posługiwać się wyłącznie osoba, na którą została ona wydana

5) Pierwszą EM-kartę do biletu miesięcznego pasażer otrzymuje za darmo.

6) W przypadku uszkodzenia, zniszczenia lub utraty EM-karty, za jej ponowne wydanie pasażer zobowiązany jest uiścić opłatę w wysokości 30,00 zł brutto.

INSTRUKCJA DLA PASAŻERA:

1) Podczas wsiadania do autobusu pasażer obowiązkowo rejestruje swój przejazd poprzez przyłożenie EM-karty (na ok. 2 sekundy) do czytnika znajdującego się w górnej części bileterki.

2) Karta jest ważna, gdy bileterka wyda pojedynczy sygnał akceptujący dane zawarte na karcie

3) EM-karta ważna jest łącznie z biletem papierowym (paragon fiskalny). Pasażer nie może korzystać z przewozu tylko na podstawie jednego z tych elementów.

4) Podczas kontroli rewizorskiej pasażer ma obowiązek przedstawić na wezwanie kontrolującego EM-kartę oraz paragon fiskalny wraz z dokumentem tożsamości, a w przypadku biletów objętych ulgą ustawową również dokumentem uprawniającym do ulgi.

5) Pasażer zobowiązany jest zakupić jednorazowy bilet uprawniający do przejazdu danym kursem jeżeli:

a. nie posiada przy sobie ważnej EM-karty

b. nie posiada przy sobie biletu papierowego (paragonu fiskalnego)

c. próba rejestracji przejazdu zakończyła się jakimkolwiek komunikatem o braku uprawnień do przejazdu na danym kursie.

6) Nie zaleca się:

a. Zginania karty

b. Przetrzymywania karty w niskich temperaturach (poniżej 4 oC)

c. Poddawania karty działaniu wysokich temperatur (powyżej 50 oC)

d. Trzymania karty w miejscach powodujących jej odkształcenie, takich jak tylne kieszenie spodni itp.

BILET ELEKTRONICZNY (EM karta)
w Komercyjnych Liniach Autobusowych LUZ Sp. z o.o.

PYTANIA i ODPOWIEDZI:

Co zrobić i jaka jest przyczyna w wypadku gdy bileterka autobusowa w chwili odczytu karty wyświetli komunikat: „BŁĄD ODCZYTU EM-KARTY”?

Karta została przyłożona do czytnika na zbyt krótki okres czasu. 
EM-kartę należy w takim wypadku przyłożyć do czytnika ponownie i przytrzymać ją na czas około 2 sekund.

Co zrobić i jaka jest przyczyna w wypadku gdy bileterka autobusowa w chwili odczytu karty wyświetli komunikat: „BŁĄD DANYCH EM-KARTY”?

Na skutek zdjęcia EM-karty z programatora nie została dokończona operacja jej programowania w kasie biletowej podczas sprzedaży. Konieczne jest zgłoszenie się do kierownika kas biletowych (w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach od 9.00 do 16.00), który przeprowadzi awaryjne programowanie karty.

Co zrobić i jaka jest przyczyna w wypadku gdy bileterka autobusowa w chwili odczytu karty wyświetli komunikat: „NIEWŁAŚCIWY OKRES WAŻNOŚCI”?

Bilet zapisany w EM-karcie stracił ważność. Należy zakupić nowy bilet.

Co zrobić i jaka jest przyczyna w wypadku gdy bileterka autobusowa w chwili odczytu karty wyświetli komunikat: „NIEWŁAŚCIWA TRASA”?

Bilet zapisany w EM-karcie nie obejmuje przystanku lub całej trasy, z której pasażer chce skorzystać w momencie wejścia do autobusu. 
Należy posłużyć się paragonem fiskalnym aby potwierdzić ważność biletu, a w drugiej kolejności należy zgłosić ten problem w kasach biletowych celem jego wyjaśnienia i ewentualnej korekty trasy zapisanej w EM-karcie.

Co zrobić i jaka jest przyczyna w wypadku gdy bileterka autobusowa w chwili odczytu karty wyświetli komunikat: „EM-KARTA ZASTRZEŻONA”?

EM-karta pasażera znalazła się na „czarnej liście” kart zablokowanych, kierowca ma prawo zatrzymać taką kartę do wyjaśnienia. 
Karta mogła zostać wciągnięta na „czarną listę” z kilku powodów, najczęstszym jest zgłoszenie przez właściciela faktu zaginięcia karty lub jej kradzieży.

Czy posiadacz EM-karty może kupić bilet miesięczny w autobusie?

Tak, pasażer posiadający EM-kartę może zakupić kolejny bilet miesięczny u kierowcy autobusu.
Zakupu można dokonać jedynie na ostatnim przystanku autobusu (pętla) w terminach od 25 dnia miesiąca bieżącego do 5 dnia miesiąca następnego.

Jeżeli na powyższej liście nie znalazł Pan/Pani odpowiedzi na swoje pytanie, prosimy o kontakt osobisty z kasą biletową w Opolu ul. Krakowska 51/15 od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00 - 16.00, bądź mailowy: biuro@luz.opole.pl

Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że kontynuując przeglądanie tej strony wyrażasz zgodę na zapisywanie na Twoim komputerze tzw. plików cookies. Ciasteczka pozwalają nam na gromadzenie informacji dotyczących statystyk oglądalności strony. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie ich, zmień ustawienia swojej przeglądarki internetowej.